دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: 153302

مردم قلب کویر در ریگان بم به واسطه طوفان شن، ریزگردها و گرمای شدید هوا به سختی نفس می‌کشند.

سلامت نیوز: مردم قلب کویر در ریگان بم به واسطه طوفان شن، ریزگردها و گرمای شدید هوا به سختی نفس می‌کشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هجوم ریزگردها و طوفان شن در دمای بالای پنجاه درجه هوا، نفس‌های ریگان را به شماره انداخته است.

گرمای هوا در برخی مناطق این شهرستان کویری به بالای 50 درجه رسیده است و با توجه به مشکل ریزگردها که چند وقتی است در آسمان این شهرستان ظاهر شده‌اند مشکلات مردم به خصوص کودکان و سالخوردگان تشدید شده است.

گرمازدگی و مشکلات تنفسی باعث افزایش مراجعه مردم به مراکز درمانی و بهداشتی شده است و متاسفانه این مراکز ظرفیت جوابگویی به نیازها را ندارند.

همچنین بر اثر طوفان شن روز گذشته عبور و مرور درمحور «فهرج – زاهدان» به سختی انجام شد، درختان برخی مناطق شکستند و نیز برق شش نقطه فهرج قطع شد.

طوفان شهرستان ریگان با سرعت 70 کیلومتر بر ساعت باعث شکسته شدن شاخ وبرگ درختان شد و به نخلستان‌های این شهرستان نیز خسارت‌هایی وارد کرد و باعث کاهش دید و کندی عبور و مرور در جاده ترانزیتی ریگان-چابهار و ریگان-نرماشیر شد.

از شرق کرمان خبر می‌رسد همراه بودن این طوفان با ریزگردها، باعث تشدید مشکلات تنفسی برای افراد ضعیف و بیمار شده است.

حمیده حبیبی -کارشناس هواشناسی- می‌گوید: در فهرج و ریگان طوفان شن و خاک و در کرمان وزش باد نسبتا شدید وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که این وضع به‌صورت متناوب تا عصر دوشنبه ادامه داشته باشد، ضمن اینکه بعد از ظهر شدت وزش باد بیشتر خواهد بود.

وی می‌گوید: منشاء این آلودگی مربوط به ریزگردهای مرزهای شرقی کشور است و به دلیل بادهای 120 روزه سیستان این آلودگی را در استان شاهد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha